BELANG VAN SERVICE
Ruim 95 procent van de 820.000 bestelauto’s in Nederland wordt gebruikt door aannemers, bakkers, hoveniers, installateurs en dergelijke. EVO wil met de ‘Bestelautomerk van het Jaar’-verkiezing het belang van service benadrukken, aangezien ondernemers een bestelauto nodig hebben om hun werk te kunnen doen. Met de verkiezing van ‘Bestelautomerk van het Jaar’ wil EVO de stem van de eigenaar van de bedrijfsauto centraal stellen. De verkiezing hield niet alleen betrekking op het huidige wagenpark, maar ook dat van het verleden.

HOGE SERVICE RENAULT DEALERNETWERK
Honderden ondernemers – samen goed voor meer dan zesduizend bestelauto’s – beoordeelden de merken in hun wagenpark op diverse aspecten, zoals brandstofverbruik, uitvoeringsmogelijkheden, bestuurderservaringen, dealernetwerk en innovatief vermogen. Behalve dat het brandstofverbruik zelfs meer dan aan de verwachtingen voldeed, beoordeelden veel bestuurders de rijervaringen met de Renault-bestelauto’s als zeer goed. Ook scoorde Renault uitstekende punten op het gebied van lage onderhoudskosten, terwijl de door het dealernetwerk verleende service hoog wordt aangeslagen. Met het onlangs geïntroduceerde Renault Pro+ expert merk zal Renault, Europees marktleider sinds 1998, zijn services nog verder versterken en uitbouwen.

BEDRIJFSAUTORAI
De ‘Bestelautomerk van het Jaar’-trofee werd op de openingsdag van de BedrijfsautoRAI 2015 uitgereikt door Machiel van der Kuijl, de algemeen directeur van EVO. De prijs werd namens Renault Nederland in ontvangst genomen door Pascal Schmitt, Wereldwijd Sales & Marketing Director Light Commercial Vehicles (LCV) bij Renault.

Fotobijschrift:
Links: Machiel van der Kuijl, algemeen directeur EVO
Rechts: Pascal Schmitt, Wereldwijd Sales & Marketing Director LCV Renault